Τι να φας για βραδινό αν θέλεις να αδυνατίσεις

Οκτώβριος 10, 2018



Τι να επιλέξεις αν το έχεις παρακάνει την υπόλοιπη μέρα, τι να προτιμήσεις αν θέλεις κάτι γλυκό, τι να φας μετά το γuμναστήριο.«Το βραδινό παχαίνει», «Δεν πρέπει να τρως τίποτα μετά τις 20:00», «Το βρ…


Τι να επιλέξεις αν το έχεις παρακάνει την υπόλοιπη μέρα, τι να προτιμήσεις αν θέλεις κάτι γλυκό, τι να φας μετά το γuμναστήριο.

«Το βραδινό παχαίνει», «Δεν πρέπει να τρως τίποτα μετά τις 20:00», «Το βράδυ δεν πρέπει να τρως υδατάνθρακες». Αυτοί και άλλοι παρόμοιοι διατροφικοί κανόνες μάς κατατρέχουν κάθε φορά που μπαίνουμε σε μια προσπάθεια ελέγχου ή μείωσης του σωματικού βάρους μας (αλλά κατατρέχουν και τους διαιτολόγους, που τελικά προσπαθούν να μας μεταπείσουν για όσα νομίζουμε πως ξέρουμε σχετικά με τη διατροφή μας).

Η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος Μαριέττα Μαρκούση έχει ακούσει αμέτρητους πελάτες της να αναπαράγουν τα παραπάνω mottos. «Η μόνη αλήθεια φυσικά είναι ότι το βραδινό πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχει στη διατροφή μας, μιας και αποτελεί ένα από τα βασικά γεύματα της ημέρας μας. Όσο για την ώρα, δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Αυτό εξαρτάται από το πρόγραμμα του καθένα από εμάς. Απλώς καλό θα ήταν να μην το καταναλώνουμε αμέσως πριν κοιμηθούμε» μας ξεκαθαρίζει η ίδια, προσθέτοντας πως «οι σωστές τροποποιήσεις είναι που θα κάνουν τη διαφορά για κάποιον που θέλει να αδυνατίσει».

Τι μπορείς λοιπόν να φας για βραδινό αν θέλεις να χάσεις βάρος:

Οι απαντήσεις της Διαιτολόγου:

-Αν μόλις επέστρεψες από το γuμναστήριο
Μετά από μία συνεδρία έντονης άσκησης, χρειαζόμαστε ενέργεια. Η μορφή της ενέργειας που θα επιλέξουμε να καταναλώσουμε παίζει σημαντικό ρόλο προκειμένου να δώσουμε και στον οργανισμό μας το κίνητρο να «χτίσει» μύες, παρά να καταστρέψει. Οπότε, μετά το γuμναστήριο θα πρέπει να φάμε κάποιο πρωτεϊνικό φαγητό όπως είναι το κρέας, τα πουλερικά και το ψάρι. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχάσουμε να το συνοδεύσουμε με μία σαλάτα και λίγο άμυλο όπως το ψωμί, το ρύζι ή τα παξιμάδια.

-Αν θέλεις κάτι χορταστικό, αλλά ελαφρύ

Για να χορτάσουμε, θα πρέπει να επιλέξουμε φαγητά πλούσια σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Μια καλή ιδέα είναι ο άπαχος κιμάς με εποχιακή σαλάτα. Εναλλακτικά, αν θέλεις να αποφύγεις το κρέας, μπορείς να επιλέξεις μία πολύχρωμη σαλάτα με νερόβραστα όσπρια (πχ σαλάτα φακές).

-Αν θέλεις κάτι γλυκό

Pancakes με βρώμη, μπανάνα και αβγό, τα οποία μπορείς να συνοδεύσεις με εποχιακά φρούτα, μέλι, αμύγδαλα και κανέλα.

-Αν δεν έχεις φάει κανονικό μεσημεριανό

Ένα πλήρες γεύμα το οποίο να αποτελείται από όλες τις ομάδες τροφίμων (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά), προσέχοντας μόνο τον τρόπο παρασκευής τους και αποφεύγοντας τα μαγειρευτά (με πολύ λάδι) ή τηγανητά φαγητά. Κατά τα άλλα, μπορείς να καταναλώσεις μία κανονική μερίδα ενός καλομαγειρεμένου φαγητού χωρίς τύψεις!
Extra tip: Μην ξεχνάς τη σαλάτα, μιας και θα αποτελέσει το σύμμαχό σου προκειμένου να αποφύγεις την υπερκατανάλωση θερμίδων μέσω μιας υπερβολικά μεγάλης μερίδας φαγητού.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία την Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Μαριέττα Μαρκούση

newsitamea

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.