ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ

Μπανάνες: Τα διαφορετικά οφέλη που έχει με βάση το χρώμα της και ο Λόγος που Ποτέ Δεν πρέπει να την Πετάμε

Advertisement

Ως ένα από τα φθηνότερα και πιο απολαυστικά φρούτα, οι μπανάνες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή σνακ που μπορείτε να αγοράσετε.

Και ενώ τα οφέλη για την υγεία είναι ευρέως γνωστά, λίγοι γνωρίζουν πώς η ωρίμανση μιας μπανάνας επηρεάζει τη διατροφική της σύνθεση.

Για να το καταστήσουμε σαφές, ο αθλητικός διαιτολόγος από την Αυστραλία Ryan Pinto μοιράστηκε πρόσφατα ένα γραφικό για τα διάφορα οφέλη – και γιατί η κατανάλωση μιας υπερβολικά ώριμης μπανάνας μπορεί να μην είναι καλή ιδέα.

«Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβετε πώς η υγεία μιας μπανάνας μπορεί να αλλάξει είναι να διερευνήσετε τι πραγματικά συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου», γράφει στη σελίδα του, High Performance Nutrition AU.

Μπανάνες: Τα διαφορετικά οφέλη που έχει με βάση το χρώμα της και ο Λόγος που Ποτέ Δεν πρέπει να την Πετάμε - Εικόνα 2

Πράσινες μπανάνες

Σύμφωνα με τον Ryan, οι πράσινες μπανάνες είναι «άγουρες, χαμηλές σε FODMAP (το ακρωνύμιο FODMAP σημαίνει ζυμώσιμοι ολιγοσακχαρίτες, δισακχαρίτες, μονοσακχαρίτες και πολυόλες και αναπτύχθηκε για να περιγράψει αυτούς τους ανεπαρκώς απορροφούμενους υδατάνθρακες βραχείας αλυσίδας που μπορούν να οδηγήσουν σε υπερβολική συσσώρευση υγρών και αερίων, με αποτέλεσμα φούσκωμα, μετεωρισμό, κοιλιακό άλγος και διαταραχές του γαστρεντερικού) και γεμάτες άμυλο.»

Αναφερόμενο ως «ανθεκτικό» άμυλο, αυτή η θρεπτική ουσία κάνει το πεπτικό σας σύστημα να λειτουργήσει λίγο πιο δύσκολα. Είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο οι πράσινες μπανάνες φαίνεται να σας χορταίνουν τόσο γρήγορα», έγραψε.

Ωστόσο, το άμυλο στις πράσινες μπανάνες μπορεί επίσης να «σας κάνει να νιώσετε αέρια ή φουσκωμένοι». «Αν ψάχνετε για μια μπανάνα που είναι χαμηλότερη σε γλυκαιμικό δείκτη, επιλέξτε πράσινη. Τελικά, το σώμα σας θα διασπάσει αυτό το άμυλο σε γλυκόζη. Με αυτόν τον τρόπο, οι πράσινες μπανάνες θα αυξήσουν αργά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα», είπε.

«Η ανταλλαγή εδώ είναι η γεύση. Οι πράσινες μπανάνες μπορεί να είναι πικρές, καθώς περιέχουν λιγότερη ζάχαρη σε κάθε μπουκιά».

Μπανάνες: Τα διαφορετικά οφέλη που έχει με βάση το χρώμα της και ο Λόγος που Ποτέ Δεν πρέπει να την Πετάμε - Εικόνα 3

Κίτρινες μπανάνες

«Πείτε αντίο στο άμυλο και γεια στην ζάχαρη», είπε ο Ryan.

Σύμφωνα με τον αθλητικό διαιτολόγο, οι κίτρινες μπανάνες είναι «πιο μαλακές και γλυκές» επειδή περιέχουν περισσότερη ζάχαρη. Είναι επίσης υψηλότερες στον γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο να χωνευτούν.

«Με λιγότερο άμυλο να διασπαστεί, το πεπτικό σας σύστημα θα απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά πιο γρήγορα», είπε ο Ryan.

«Δυστυχώς, υπάρχει πάντα απώλεια μικροθρεπτικών συστατικών όσο προχωράει η ηλικία της μπανάνας. Για να αντισταθμιστεί αυτό, οι κίτρινες μπανάνες έχουν πιο πολλά αντιοξειδωτικά.»

Η διαιτολόγος Leanne Ward, από το Brisbane, τρώει συνήθως ένα βραστό αυγό και μια κίτρινη μπανάνα ως το δεύτερο γεύμα της ημέρας.

Έχει την τάση να τρώει περίπου έξι γεύματα την ημέρα, μαζί με άφθονο τσάι βοτάνων και νερό.

Μπανάνες: Τα διαφορετικά οφέλη που έχει με βάση το χρώμα της και ο Λόγος που Ποτέ Δεν πρέπει να την Πετάμε - Εικόνα 4

Ποια άλλα οφέλη για την υγεία προσφέρουν οι μπανάνες;

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε πηκτίνη, ένα είδος ίνας που δίνει στο φρούτο τη σπογγώδη δομική της μορφή.

Οι άγουρες μπανάνες περιέχουν ανθεκτικό άμυλο, το οποίο δρα ως διαλυτή ίνα και δεν γίνεται καλή πέψη.

Μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα έχει περίπου τρία γραμμάρια ινών, καθιστώντας τις μπανάνες μια αρκετά καλή πηγή ινών.

Αρκετές μελέτες αποκαλύπτουν ότι 15-30 γραμμάρια ανθεκτικού αμύλου ανά ημέρα μπορεί να βελτιώσουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη κατά 33-50% σε μόλις τέσσερις εβδομάδες.

Μία 13χρονη μελέτη σε γυναίκες κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι κατανάλωναν μπανάνες τρεις έως τρεις φορές την εβδομάδα ήταν 33% λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν νεφρική νόσο.

Μπανάνες με καφέ κηλίδες

Πολύ ώριμες μπανάνες συχνά εμφανίζουν καφέ κηλίδες στη σάρκα τους και είναι πολύ πιο γλυκές στη γεύση, και έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

«Όχι μόνο οι καφέ κηλίδες δείχνουν ότι η μπανάνα έχει ωριμάσει, αλλά δείχνουν επίσης πόσο άμυλο έχει μετατραπεί σε ζάχαρη», εξήγησε ο Ryan.

«Τελικά, όσο μεγαλύτερο αριθμό καφέ κηλίδων έχει μια μπανάνα, τόσο περισσότερη ζάχαρη περιέχει.»

Μπανάνες: Τα διαφορετικά οφέλη που έχει με βάση το χρώμα της και ο Λόγος που Ποτέ Δεν πρέπει να την Πετάμε - Εικόνα 5

Ωστόσο, ο Ryan λέει ότι οι καφέ κηλίδες μπορεί επίσης να θεωρηθούν ως «μικροσκοπικά ενισχυτικά του ανοσοποιητικού συστήματος».

«Οι κηλίδες μπανάνας είναι τόσο πλούσιες σε αντιοξειδωτικά που συνδέονται με την πρόληψη του καρκίνου.»

«Ο παράγοντας νέκρωσης όγκων (TNF), ο οποίος λειτουργεί για να καταστρέψει τους όγκους, συνδέεται με αυτές τις καφέ κηλίδες», είπε.

Πώς μια μπανάνα την ημέρα μπορεί να κρατήσει τα εγκεφαλικά επεισόδια μακριά

Μια οκταετής μελέτη με 5.600 άνδρες και γυναίκες ηλικίας άνω των 65 ετών έδειξε ότι όσοι έχουν λιγότερο κάλιο στη διατροφή τους ήταν 1,5 φορές πιο πιθανό να παρουσιάσουν εγκεφαλικό επεισόδιο από ό, τι άλλοι με περισσότερο.

Δεδομένου ότι η μπανάνα είναι μια χρήσιμη πηγή καλίου, μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου σε μεγαλύτερη ηλικία.

Άλλα τρόφιμα πλούσια σε κάλιο είναι οι φακές, τα πορτοκάλια και το αβοκάντο.

Οι ερευνητές στο Queen’s Medical Centre στη Χαβάη καθόρισαν χαμηλή πρόσληψη καλίου ως χαμηλότερη τα 2,4 γραμμάρια την ημέρα και ως υψηλότερη τα 4 γραμμάρια την ημέρα.

Στη Βρετανία, η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 3,5 γραμμάρια.

Τα εγκεφαλικά επεισόδια είναι ένα από τους βασικότερα αίτια θανάτων της Αυστραλίας και κύρια αιτία αναπηρίας, ενώ είναι ο τρίτος μεγαλύτερη αιτία θανάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή

Φόρτωση Διαφημίσεων...